søndag 15. februar 2009

Har vi et omvendt demokrati?

Jeg leser aviser.
Fortsatt.
Ikke kan jeg gå for sannhetsgehalten i hva den enkelte journalist skriver om.
Jeg har opplevd at bladskrivere beskriver den samme
opplevelse som jeg har hatt, svært forskjellig,
og gjerne da søkende etter det negative og uenigheter.

Jeg var en gang medlem i et bydelsutvalg, for Byutvikling og kultur.
Du skulle bare ha visst.
Protester mot å rive den gamle garasje som alle hadde klaget på.
Hvorfor: Fordi klagerne var ikke enige i fargen på nye.
Til tross for at de ville bli kvitt den gamle.

Ikke rart vi trenger maaaaaange offentlige saksbehandlere.

Våre protest og ankemuligheter er så mange og så kompliserte at ingen
er i stand til å skjære gjennom - på fornuftig vis.

Kan vi gjøre noe med det?
Kan vi lage hovednormer som er retningsgivende?
Og så, forhåpentligvis, blir saksgang svært mye kortere.

Det ville være til fordel for alle som bor i dette landet.
Og gi oss alle et puff fremover. Noen Norge nå trenger,
mer enn prat og ord fra en regjering som uten tvil internt
er i villrede om samarbeidet - det gamle bondepartiet har
utrolig stor makt. Slutter seg til venstre eller høyresiden som det
passer for en liten yrkesgruppe.

Det er jo da helt i tråd med Senterpartiets linje og tankegang at
Bor du i Sør - Øst Norge, må du finne deg i høy risiko for å dø på veien.
Og, betal for bruk av egen transport og lid for manglende kollektiv
transport service.

Er det da underlig vi har så høye skatter og avgifter i Norge?

Ha en vidunderlig vinterferie,
de av dere som er så heldige

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar